Doorgaan naar hoofdcontent

Karel Knus zoekt de grens op - Dag 3

Fijne dingen van vandaag op Texel:
♥ Ontbijten in de camper
♥ Goed geslapen. Het bed & de wind wennen al een beetje
♥ Naar de Bonte Belevenis waar Nora zelf brood bakte, papier schepte en een zeepje&kaars maakte
♥ De band is gerepareerd

Terwijl Martin naar de garage rijdt om de band te laten repareren, installeren Nora en ik ons in de rij van De Bonte Belevenis. Naast de entree van €5,- schaffen we ook een strippenkaart aan voor €8,- en kan Nora meedoen aan verschillende activiteiten. Mocht je Texel ooit met een kind bezoeken dan is dit een absolute aanrader.

Brood bakken
Nora gaat eerst naar de bakkerij waar ze zelf deeg mag kneden, een vorm mag kiezen en daarna het brood mag versieren.  Terwijl het brood in de oven ligt, gaat Nora naar de andere activiteiten waar ze heel vriendelijk begeleid wordt door de verschillende dames en heren.
Zeep maken


Papier scheppen



Kaars maken


Als alle activiteiten zijn gedaan is het uur voorbij dat het brood nodig heeft om gebakken te worden. Zo trots als een pauw -die trouwens ook rondloopt op het terrein- komt Nora haar creatie showen en laten proeven.




Zoals ik al zei, dit is een aanrader en het geld is het dubbel en dwars waard. Het is een fijne plek om wat te eten of drinken, terwijl Nora na haar volle strippenkaart nog kon los gaan op de trampolines, skelterbaan en speeltuin.


Na deze bonte beleving en met gerepareerde band, gaan we via de Afsluitdijk naar Harlingen


Gelukkig hadden we de windkracht 8 in onze rug en niet tegen of van opzij, dus we halen veilig de overkant.

Fijne dingen van vandaag in Harlingen
♥ Een drankje op het terras
♥ Kijken naar de zee vanaf de dijk
♥ Buiten eten voor de camper
♥ Martin krijgt -nu met geduld- de koelkast werkend
♥ Bezoek van vrienden uit Harlingen die een geit meebrachten als cadeau

In Harlingen logeren we op camping De Zeehoeve, ook hier staan verschillende Curverboxen, maar gelukkig treffen we ook een echt leuke camper -in de vorm van een zeer nette T2- die we uiteraard even vast leggen op de gevoelige plaat.


Als we richting het pittoreske centrum van Harlingen wandelen, spotten we deze T3. Na een terrasje met ijsthee (ik), bier (Martin) en ijs (Nora) en een subtiele borrelhap, keren we terug naar ons rechtoe/rechtaan plekje en arriveren kort daarna Geert en Daan. Onze Harlingse vrienden nemen een super praktische cadeau mee, namelijk een kunststof geit. Waarom niet. Binnen enkele seconden heeft de geit al een naam en zal verder door het leven gaan als Jannelie.


Na de nodige biertjes betrekt de lucht in hoog tempo van lief blauw met schapenwolken naar Mordorgrijs. Geert en Daan hebben geen tijd meer om op de fiets te stappen en voor de regen thuis te zijn, dus we springen met zijn vier -terwijl Nora al slaapt in de Bedstee- in Karel. Dat is dus knus.

Uiteraard werd het ook weer droog en vertrokken de mannen huiswaarts, omdat morgen de arbeidsplicht weer roept.


Reacties

Populaire berichten van deze blog

Volkswagen T3 Liefhebbers Treffen 2016

Sinds een jaar eigenaar van een Volkswagen T3 1,6 luchtgekoelde benzine camperbus. Een mond vol. En uit het hoofd geleerd.
Ik moet ondanks mijn glow-in-the-dark-blonde coupe toch nog een beetje snugger uit de hoek komen bij zo'n eerste meeting. Vond ik dan. Twijfel of het is gelukt trouwens.
De meeting kwam in mijn vizier doordat ik lid ben van de Nederlandse T3 community op Facebook. Na een jaar was ik benieuwd naar de 3d versie van al die profielfoto's
Een kleine 5 uur deden we over de rit van Vlaardingen naar Veendam. Een Treffen is leuk. De TT in Assen is leuk. De A28 vond het minder tof. De reis terug reden we in een kleine drie uur en werden we vergezeld door alle motorrijders vanaf de TT en werden wij -evenals de motoren- vanaf de berm en bruggen toegewuifd door 'Brommer kiekende lui'. Fantastisch.
Evenals het Treffen. Fantastisch!
Het gebeuren vond plaats in the middle of bubblefuck nowhere... anderen kennen het als Veendam. Het was een heerlijke stek waar ik mij me…

Morgenblond - Quote

De Morgenblond quotes zijn korte statements die jouw dag nét iets mooier, liever, grappiger of diepzinniger maken.

Welke groente kan gezaaid worden in december?

Bij mij gaat er vandaag niets gebeuren in de tuin, behalve kletsen met verjaardagsvisite die de verslaving bij houdt buiten ;-)

Maar voor wie niet jarig is (of wel en juist daarom de tuin in wil vluchten), wat kun je doen in de decembertuin?




Je zou binnen kiemgroenten kunnen zaaien (ja maar ik wilde juist naar buiten!), let er goed op dat er voldoende licht en warmte is. Misschien is het zelfs wel beter om gewoon even lekker niets te doen wat betreft het voorwerk voor de moestuin. Ga gewoon lekker naar de markt of een tuincentrum en koop wat winterplantjes voor in de tuin, steek een houtkacheltje aan, verwarm je met een dikke trui en chocomel en geniet van de decembertuin.

Ik ben heel benieuwd naar jullie tuin of balkon!