Doorgaan naar hoofdcontent

Karel Knus zoekt de grens op - Dag 11

Met het wakker worden, bleek de zon al flink aan het werk. De beste motivatie om mijn bedje uit te gaan, zeker met de geur van koffie die Martin al heeft gezet. De tent die wij gisteren met regen moesten inpakken, is nu alweer volledig droog. Tot een paar minuten geleden lag Nora nog diep te ronken naast mij. Vanuit die diepe slaap opent ze ineens haar ogen, springt uit bed en vliegt de bus uit. ´Ik ga spelen!´roept ze met haar nachtjapon een luier nog aan. Even overweeg ik er ´je moet je eerst aankleden´ achterna te roepen, maar dan besluit ik dat het vakantie is. Op vakantie kan in je nachtgoed op de wipwap prima. 


We ontbijten met broodjes en een gekookt eitje, waarna Martin zijn boodschaploop aanvangt. Volgend jaar toch maar fietsen mee, want de natuurcampings liggen net te ver om met kleuter richting supermarkt te lopen.


Vlakbij is een fijne visvijver waar Nora en ik in plonzen en een zandkasteel bouwen. Het water voelt fris en zacht. Het is alsof je in een badje met wasverzachter stapt. Nora is in de gloria als ze nu eindelijk in haar opblaasbootje kan varen.



Als Martin terug is lunchen we met hele zoete druiven op het bankje bij het houten hok waar de kinderen regelmatig spelen en waar ouders de folders inkijken van bezienswaardigheden en restaurantjes in de omgeving. Onder het afdak zitten we even in de schaduw om onze ogen en huid wat rust te gunnen van het enthousiaste zonnetje.


Martin heeft vandaag officieel de oorlog verklaard aan alle wespen binnen een straal van vijf meter om ons heen. Daar waar Nora en ik zo rustig mogelijk blijven zitten op elke stek waar we door deze wezen geteisterd worden, maakt het Martin geërgerd en mept hij om zich heen. Maar nu Nora -zich compleet aan de wespenregels houdend- in haar dijbeen geprikt wordt, terwijl ze juist zo geduldig en stil bleef zitten, is Martin furieus. Alle wespen moeten dood. Natuurcamping of niet. Alle. Wespen. Moeten. Dood. 

Nadat de wespenval gemaakt en strategisch is neergezet, maken we een wandeling op een bospad wat ons langs bomen leidt met betoverend groen en dieprood blad, terwijl de zon een betoverende schittering geeft.

Aan het einde van de middag eten we een broodje tartaar om onze magen vast te vullen. Bij het haardvuur pogen we worstenbroodjes te maken door knakworstjes een jasje te geven van croissantdeeg. Echter de spontaniteit waarmee de kinderen hout op het vuur blijven gooien, zorgt voor te veel vlammen en te weinig gecentreerde warme om het deeg gaar te krijgen. Zwart van buiten en nat van binnen zijn de broodjes niet wat je noemt smaakvol en aangezien Nora en ik niet gezegend zijn met het onuitputtelijke geduld van Martin op het gebied van eten bereiden, eten wij de knakworstjes koud en vlug op. 

Vanavond sluiten we de avond wat rustiger af en blijven samen schrijvend en Art Journalent bij de tent zitten. 

Reacties

Populaire berichten van deze blog

Volkswagen T3 Liefhebbers Treffen 2016

Sinds een jaar eigenaar van een Volkswagen T3 1,6 luchtgekoelde benzine camperbus. Een mond vol. En uit het hoofd geleerd.
Ik moet ondanks mijn glow-in-the-dark-blonde coupe toch nog een beetje snugger uit de hoek komen bij zo'n eerste meeting. Vond ik dan. Twijfel of het is gelukt trouwens.
De meeting kwam in mijn vizier doordat ik lid ben van de Nederlandse T3 community op Facebook. Na een jaar was ik benieuwd naar de 3d versie van al die profielfoto's
Een kleine 5 uur deden we over de rit van Vlaardingen naar Veendam. Een Treffen is leuk. De TT in Assen is leuk. De A28 vond het minder tof. De reis terug reden we in een kleine drie uur en werden we vergezeld door alle motorrijders vanaf de TT en werden wij -evenals de motoren- vanaf de berm en bruggen toegewuifd door 'Brommer kiekende lui'. Fantastisch.
Evenals het Treffen. Fantastisch!
Het gebeuren vond plaats in the middle of bubblefuck nowhere... anderen kennen het als Veendam. Het was een heerlijke stek waar ik mij me…

Morgenblond - Quote

De Morgenblond quotes zijn korte statements die jouw dag nét iets mooier, liever, grappiger of diepzinniger maken.

Morgenblond - Quote

De Morgenblond quotes zijn korte statements die jouw dag nét iets mooier, liever, grappiger of diepzinniger maken.